WEKO3
アイテム
大学生のアサーションに関する日韓比較
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/2000237
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/200023711c4d63c-a72e-4cb7-a5fd-d504315d72c4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 大学生のアサーションに関する日韓比較 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Comparison of Japan and Korea about college student’s assertiveness | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | assertiveness | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アサーション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communication | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コミュニケーション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Comparison of University Students in Japan and Korea | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日韓の大学生の比較 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
李, 盛熟
× 李, 盛熟
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to develop an assertion scale applicable to adolescents in both Japan and South Korea and to examine the assertion characteristics between the two countries. A preliminary survey assessed the criterion-related validity of 44 items on the assertion scale, demonstrating low to moderate positive correlations. The main survey involved 535 university students from Japan and South Korea, using the same 44-item scale. Factor analysis identified 26 items, categorized into four factors: "Expression of Negative Emotions," "Interpersonal Proactivity," "Expression of Positive Emotions," and "Independence." This new scale was named the Japan-Korea Assertion Scale(JKAS). The analysis of cultural differences revealed that Korean adolescents scored significantly higher than Japanese adolescents across all subscales. These findings suggest that factors such as the emphasis on interpersonal relationships, high "mutual cooperativeness," and the characteristic "implicit communication" style in Japanese culture may influence these results. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
bibliographic_information |
ja : 金城学院大学大学院人間生活学研究科論集 en : Annual report of Graduate School of Human Ecology Kinjo Gakuin University 巻 25, p. 1-16, 発行日 2025-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 金城学院大学大学院人間生活学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346597X |