WEKO3
アイテム
Developing Emotional Salience Using Flash Cards
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/933
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/93355ac8ad7-9268-4551-8ed0-67d32f8371e9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developing Emotional Salience Using Flash Cards | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Emotional Salience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Memorization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Gilles, Matthew
× Gilles, Matthew |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Salience is an object's ability to be classified as noticeable or important in a person's mind. When the language learner's study becomes salient, they have a higher potential for memorization, recall, and acquisition as the target words have been observed as important. Through methodical study techinique using flashcards, any target language has the chance to become salient. This paper shares the success of an action research project which utilized emotional salience to enhance target language acquisition using flashcards. | |||||
書誌情報 |
金城学院大学論集. 人文科学編 en : Treatises and Studies by the Facalty of Kinjo Gakuin University. Studies in Humanities 巻 14, 号 1, p. 71-84, 発行日 2017-09-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金城学院大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18800351 |