ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論集
  1. 紀要論集
  2. 金城学院大学論集(人文科学編)
  1. 紀要論集
  2. 金城学院大学論集(人文科学編)
  3. 21巻1号

日本人英語学習者による自動詞の過度受動化の誤り : 大学生と高校生との比較において

https://doi.org/10.69275/0002000181
https://doi.org/10.69275/0002000181
2741d79a-282e-4a4e-a45b-329d78aea640
名前 / ファイル ライセンス アクション
13_Mihoko 13_Mihoko OKADA.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-29
タイトル
タイトル Overpassivization Errors made by Japanese EFL Learners: University Students and High School Students
言語 en
タイトル
タイトル 日本人英語学習者による自動詞の過度受動化の誤り : 大学生と高校生との比較において
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.69275/0002000181
ID登録タイプ JaLC
著者 岡田, 美穂子

× 岡田, 美穂子

en OKADA, Mihoko

ja 岡田, 美穂子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the field of research on English as a foreign language (EFL), overpassivization errors of intransitive verbs by learners of EFL have attracted research attention. Prior research has investigated the effects of intransitive verb classes, participants’ English proficiency, and subject animacy; results suggested that the higher the learners’ English proficiency, the more they tend to passivize intransitive verbs with inanimate subjects. Another study focusing on task differences in addition to the same three effects revealed different results depending on subject animacy and tasks. Given the relevance of the degree of English proficiency in analyzing overpassivization errors, this study investigated these three effects by comparing Japanese English learners from two academic levels: 210 high school and 50 Japanese university students, depending on the tasks. Two additional analyses were conducted to determine the main effects of subject animacy and obtain the point-biserial correlation coefficients. In particular, a distinct finding emerged: the learners appear to misunderstand that alternating unaccusatives can be used in the passive form, while nonalternating unaccusatives are affected by input frequency which overrides the animacy effect. Recommendations to assist learners in avoiding overpassivization during instruction are made based on the implications of the findings.
言語 en
bibliographic_information ja : 金城学院大学論集. 人文科学編
en : Treatises and Studies by the Faculty of Kinjo Gakuin University. Studies in Humanities

巻 21, 号 1, p. 212-233, 発行日 2024-09-30
出版者
出版者 金城学院大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18800351
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-14 01:14:01.316043
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3