WEKO3
アイテム
リスニングによる語彙学習とリーディングによる語彙学習 : いくつかの類似点と相違点
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/1233
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/1233f1111bb0-afbf-4958-a5a0-8ca9a42e5a8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リスニングによる語彙学習とリーディングによる語彙学習 : いくつかの類似点と相違点 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading : Some similarities and differences | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語彙学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語彙習得 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リスニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リーディング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第二言語習得 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vocabulary learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vocabulary acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | listening | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | second language acquisition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Alexander, Lee H.
× Alexander, Lee H. |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Growth in vocabulary is closely linked to reading proficiency, and to general academic attainment. These correlations make both vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading important areas of research. This article discusses the similarities and differences between these types of vocabulary learning. I summarize two past studies, one on vocabulary learning through listening and the other on vocabulary learning through reading. I draw on these and other studies to review some of the similarities and differences between the two modes of vocabulary learning. I conclude that while vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading differ, evidence suggests that for each mode individually, and the modes combined, effects do not significantly differ. In choosing vocabulary teaching strategies, teachers should freely target the mode or modes that they consider best suited to their students’ needs. | |||||
書誌情報 |
金城学院大学論集. 人文科学編 en : Treatises and Studies by the Facalty of Kinjo Gakuin University. Studies in Humanities 巻 17, 号 2, p. 1-10, 発行日 2021-03-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 金城学院大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18800351 |