ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論集
  2. 金城学院大学論集(人文科学編)
  3. 17巻2号

リスニングによる語彙学習とリーディングによる語彙学習 : いくつかの類似点と相違点

https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/1233
https://kinjo.repo.nii.ac.jp/records/1233
f1111bb0-afbf-4958-a5a0-8ca9a42e5a8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
01_Lee 本文 (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-12
タイトル
タイトル リスニングによる語彙学習とリーディングによる語彙学習 : いくつかの類似点と相違点
タイトル
タイトル Vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading : Some similarities and differences
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 語彙学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 語彙習得
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 リーディング
キーワード
主題Scheme Other
主題 第二言語習得
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 second language acquisition
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Alexander, Lee H.

× Alexander, Lee H.

WEKO 2043

Alexander, Lee H.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Growth in vocabulary is closely linked to reading proficiency, and to general academic attainment. These correlations make both vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading important areas of research. This article discusses the similarities and differences between these types of vocabulary learning. I summarize two past studies, one on vocabulary learning through listening and the other on vocabulary learning through reading. I draw on these and other studies to review some of the similarities and differences between the two modes of vocabulary learning. I conclude that while vocabulary learning through listening and vocabulary learning through reading differ, evidence suggests that for each mode individually, and the modes combined, effects do not significantly differ. In choosing vocabulary teaching strategies, teachers should freely target the mode or modes that they consider best suited to their students’ needs.
書誌情報 金城学院大学論集. 人文科学編
en : Treatises and Studies by the Facalty of Kinjo Gakuin University. Studies in Humanities

巻 17, 号 2, p. 1-10, 発行日 2021-03-30
出版者
出版者 金城学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18800351
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:17:46.677462
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3